Determining Teachers’ Views intended the Use of Digital Games in Science Education
DOI:
https://doi.org/10.46328/ijtes.538Keywords:
Digitalization, Digital game, Phenomenology study, Science education, Teachers’ viewsAbstract
The main purpose of the research is to determine teachers' views on the use of digital games in science education. In accordance with this purpose, the research was carried out with the phenomenology method which one of the qualitative research methods, was conducted with eight volunteer science teachers working in different public schools within the 2022-2023 academic year. The participants of the study were selected via the criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. A semi-structured interview form was used as a data collection tool in the research. The data collected taking this interview form into consideration was analyzed using the content analysis method. Through the interviews was concluded that digital games are a tool that helps students focus on their attention and learn permanently. Besides, teachers stated that digital games measure science achievements at the sub-cognitive level (knowledge and comprehension) of Bloom's taxonomy. Based on this, digital games ought to be designed to measure the meta-cognitive level of Bloom's taxonomy.References
Metin, M. & Durmuş, N. (2024). Determining teachers’ views intended the use of digital games in science education. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 8(2), 269-295. https://doi.org/10.46328/ijtes.538
Downloads
Published
Issue
Section
License
Makaleler araştırma, öğretim ve özel çalışma amaçları için kullanılabilir. Yazarlar yalnızca makalelerinin içeriğinden sorumludur. Dergi makalelerin telif hakkına sahiptir. Yayımcı, araştırma materyalinin kullanımıyla doğrudan veya dolaylı olarak bağlantılı olarak veya bundan kaynaklanan herhangi bir kayıp, eylem, talep, işlem, talep veya maliyet veya zarardan sorumlu tutulamaz.
Bir makalenin yazarı(ları), makalenin dergide yayınlanmak üzere kabul edilmesi durumunda, yayınlanan makalenin Creative Commons “Atıf 4.0 Uluslararası” lisansı kullanılarak telif hakkına sahip olacağını kabul eder. Bu lisans, başkalarının belirli belirtilen koşullar altında telif hakkına sahip çalışmayı ve buna dayalı türev çalışmaları özgürce kopyalamasına, dağıtmasına ve görüntülemesine olanak tanır.
Yazarlar, makalelerinde telif hakkına sahip olmadıkları herhangi bir görüntü veya sanat eserini eklemek veya bu tür herhangi bir görüntü veya sanat eserini makalelerine dahil etmek için yazılı izin almaktan sorumludur. Telif hakkı sahibi, görselin veya sanat eserinin Creative Commons “Atıf 4.0 Uluslararası” lisansı altında makalenin bir parçası olarak çevrimiçi olarak serbestçe erişilebilir hale getirileceği konusunda açıkça bilgilendirilmelidir.
Bu eser, Creative Commons Atıf-Ticari Olmayan-Benzer Paylaşım 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.