Investigating Enablers for the Adoption of Gamified Immersive Virtual Reality in English and Literary Studies
DOI:
https://doi.org/10.46328/ijtes.611Keywords:
Gamified Immersive Virtual Reality (I-VR), English and Literary Studies, Technology Adoption, Theory of Planned Behavior (TPB), Cognitive BeliefsAbstract
As educational needs change, gamified immersive virtual reality (I-VR) can enhance learning by making it more interactive. Immersive virtual reality is used more in science than in the humanities. This study uses the Theory of Planned Behavior (TPB) to explore factors that affect students' intentions to use gamified I-VR, particularly in developing regions. It examines how attitudes, social norms, and perceived control affect this intention in English and Literary Studies. The study also looks at students’ beliefs about gamified I-VR's effectiveness and their emotional reactions to it. A quantitative survey was conducted at the Federal University Wukari using a TPB-based questionnaire. Results indicate that positive attitudes, social support, and ease of use significantly influence students' willingness to adopt gamified I-VR. Students who find the technology beneficial are more likely to use it in their studies. Challenges such as high costs and limited access highlight the need for institutional support for successful integration. The findings suggest that educational institutions should provide training and resources to build confidence in using I-VR technologies. Future research could include other disciplines and consider different theoretical models like Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) for a broader understanding of technology adoption. This study adds to the research on innovative educational technologies and provides insights for improving English and Literary Studies with gamified I-VR.References
Agyo, A.A. & Anagu, E.J. (2025). Investigating enablers for the adoption of Gamified Immersive Virtual Reality in English and literary studies. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 9(1), 87-104. https://doi.org/10.46328/ijtes.611
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 International Journal of Technology in Education and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Makaleler araştırma, öğretim ve özel çalışma amaçları için kullanılabilir. Yazarlar yalnızca makalelerinin içeriğinden sorumludur. Dergi makalelerin telif hakkına sahiptir. Yayımcı, araştırma materyalinin kullanımıyla doğrudan veya dolaylı olarak bağlantılı olarak veya bundan kaynaklanan herhangi bir kayıp, eylem, talep, işlem, talep veya maliyet veya zarardan sorumlu tutulamaz.
Bir makalenin yazarı(ları), makalenin dergide yayınlanmak üzere kabul edilmesi durumunda, yayınlanan makalenin Creative Commons “Atıf 4.0 Uluslararası” lisansı kullanılarak telif hakkına sahip olacağını kabul eder. Bu lisans, başkalarının belirli belirtilen koşullar altında telif hakkına sahip çalışmayı ve buna dayalı türev çalışmaları özgürce kopyalamasına, dağıtmasına ve görüntülemesine olanak tanır.
Yazarlar, makalelerinde telif hakkına sahip olmadıkları herhangi bir görüntü veya sanat eserini eklemek veya bu tür herhangi bir görüntü veya sanat eserini makalelerine dahil etmek için yazılı izin almaktan sorumludur. Telif hakkı sahibi, görselin veya sanat eserinin Creative Commons “Atıf 4.0 Uluslararası” lisansı altında makalenin bir parçası olarak çevrimiçi olarak serbestçe erişilebilir hale getirileceği konusunda açıkça bilgilendirilmelidir.
Bu eser, Creative Commons Atıf-Ticari Olmayan-Benzer Paylaşım 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.